► Za sklem nahoru i dolů, do Jablonce i Paříže za Martinem Hlubučkem
„Design je neoddělitelnou součástí našeho každodenního života a vizuální kultury. Je to projev industriální společnosti, způsobu jejího životního stylu a potřeb,“ říká Martin Hlubuček. „V autorské tvorbě mě zajímá především prolínání funkčních aspektů tvarů s rovinou směřující k volnému umění,“ dodává uznávaný český sklář, jehož tvorbu nyní můžete vidět paralelně na dvou výstavách.
Česká výstava s názvem Nahoře – Dole představí v Jablonci nad Nisou vedle Martina Hlubučka i výtvarníka Oldřicha Plívu. Oba skláře spojuje podobný pohled na současné sklo. Ve své tvorbě uplatňují minimalistický přístup a geometrické prostředky a skrze ně pak vytváří univerzální objekty, jejichž společným jmenovatelem je konstatování, že existuje něco daného a trvalého. Vernisáž, na které úvodní slovo pronese profesor Vladimír Kopecký, se uskuteční v úterý 2. prosince od 17 hodin v Galerii N. Výstavu je možné navštívit až do 10. ledna 2015.
Slavnostní zahájení druhé výstavy se uskuteční sice jen o hodinu později, tedy v úterý 2. prosince od 18 hodin, ale zato o více než tisíc kilometrů dále – v Clara Scremini Gallery v centru francouzské metropole. Autor k výstavě říká: „Vázy vznikaly v limitované sérii, je to pro mě víceméně experiment a především tvarová studie, možnost ověřit si působení barevnosti skloviny.“ Dodává, že ho produktový design jako takový příliš nezajímá. „Takže je neplánuji nějak příliš množit.“ Hlubučkova obvyklá tvorba se odehrává především na poli tavené plastiky. V Paříži vystaví hutní tvary, co jim ale zůstává společné s objekty z minulosti je hledání základního prapůvodního tvaru – v tomto případě bójky. Skleněné vázy Martina Hlubučka, které jsou v jeho tvorbě spíše experimentální zastávkou, budou v Paříži k vidění až do 24. ledna 2015.
Pozvánka na výstavu Nahoře – Dole v Jablonci nad Nisou. Martin Hlubuček vystavuje tavené plastiky, kterým se ve své tvorbě věnuje dlouhodobě.
Hutní tvary.
Vázy Buoys (Bójky) Martina Hlubučka budou k vidění na jeho pařížské výstavě v Clara Scremini Gallery.
text: Kateřina Hendrychová, foto: Jaroslav Kvíz
Aktuálně
► Materiály ve scénografických procesech
► Queer materialities, queer technologies
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
18. 10. 16:13
Dobrý den, děkuji za zajímavý příspěvek. Je škoda že autoři nejnovějších publikací, ...
Michael Rada - Řemesla, 1. díl: Proč v Evropě mizejí umělecká řemesla a jaké jsou jejich vyhlídky do budoucna?
20. 9. 14:38
Velice děkuj za "jiný" rozhovor, kromě lásky k materiálu z něj čiší LÁSKA k PRÁCI a ...
Michael Rada - EVA JANDÍKOVÁ: LNU KE LNU
14. 9. 11:41
Děkuji z krásný článek s ještě hezčím názvem.
Bylo by dobré, kdyby díla umělců ...
Michael Rada - Upleteno z plevele