24. 1. – 31. 3. 2014
Nepředmětné objekty Jana Kubíčka
Jan Kubíček patřil k nejradikálnějším představitelům nepředmětného konstruktivně-konkrétního umění u nás. Kromě malby je známa i Kubíčkova fotografie, ilustrace a grafika, za kterou dostal v roce 1999 Cenu Vladimíra Boudníka. Téměř neznámou částí Kubíčkova díla jsou právě objekty. Kubíček během druhé poloviny šedesátých let vytvářel konstruktivistické objekty ze dřeva, kovu a plastů. Zjišťoval, že třetí rozměr dává jeho konstrukcím úplnost. Nejvhodnějším materiálem mu bylo plexisklo, jehož průhlednost umožňuje u objektů vnímat spoje a úhly v celé hloubce a dává vyniknout geometrickým zákonitostem.
Větší část objektů skončila ve sbírkách v Německu, několik kusů mají sběratelé či muzea u nás, pár menších padlo za oběť povodni a ostatní zůstaly v ateliéru nebo u rodiny. Výstava v Galerii Kuzebauch je unikátní tím, že tuto část Kubíčkova výtvarného odkazu vystavuje jako celek poprvé. Na duben 2014 připravuje Galerie hlavního města Prahy retrospektivní výstavu, která ukáže tvorbu poprvé v plné šíři.
Od pátku 24. ledna do konce března 2014 si můžete na pražském Břevnově v galerii Kuzebauch prohlédnout jeho objekty. Galerie najdete v přízemí břevnovského domu z první republiky, ve kterém sídlí i knihovna materiálů matériO. Galerie v ulici Říčanova 19 na Praze 6 má otevřeno od 10 do 17 hodin ve všední dny nebo po domluvě. Vstup do galerie je volný.
Elementy, druhá pol. 60. let, PVC, 60x60 cm
text: Tereza Lišková, foto: Jaroslav Kvíz
Aktuálně
► Durch und durch: Ateliér Sklo, prostor a objekt se prezentuje v Evropském muzeu skla v Coburgu
► Nové horizonty v textilním průmyslu: Udržitelnost a digitalizace na Texprocess 2024
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
18. 4. 14:49
nzdrcOaHUwDG
ntqmVjWDuL - Všímat si věcí, co neupoutávají pozornost. S designérkou Hanou Vopravilovou o dialogu skla a papíru
18. 4. 14:49
nzdrcOaHUwDG
ntqmVjWDuL - Všímat si věcí, co neupoutávají pozornost. S designérkou Hanou Vopravilovou o dialogu skla a papíru
18. 4. 14:48
uiPjcNvMaR
UlEtmnHqQw - Výstava Makerversity: Design pro skutečný svět?